Saturday, March 19, 2011

AIR MIZAM

MIZAM WORLD  RESOURCES adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan pada MEI 2010 beroperasi di TERENGGANU dan menjalankan perniagaan dengan plan pemasaran Trading.

MIZAM WORLD RESOURCES menawarkan satu produk yang unik yang mana hasil sumbernya merupakan KOMBINASI KHAZANAH ALAM CIPTAAN ILAHI yang telah wujud beribu tahun dahulu untuk manfaat kita bersama. Sumber asli ini telah diguna dalam PERUBATAN ISLAM SEJAK SEKIAN LAMA. Hari ini pihak MWR telah menterjemahkan semula dalam masyarakat moden agar menjadi salah satu keperluan UTAMA masyarakat hari ini dalam menyelesaikan PERMASALAHAN KESIHATAN DIZAMAN MODEN INI.
Gabungan produk yang baik dan pelan perniagaan yang menguntungkan menawarkan satu peluang kepada anda untuk berubah, baik dari sudut kesihatan malah anda mampu mencapai pendapatan yang lebih besar dengan potensi pasaran yang amat luas untuk anda terokai.

Di MIZAM WORLD RESOURCES anda berpeluang untuk memulakan perniagaan anda dengan MODAL yang cukup kecil tapi anda juga boleh menjadikan diri anda antara usahawan yang terhebat dengan MUDAH. MWR hanya menyediakan “Platform” atau jalan untuk anda mengubah kehidupan anda sekarang, kerana MWR hanya berkongsi peluang baik dari segi pendapatan, kesihatan dan juga NIKMAT yang ALLAH S.W.T. TELAH ANUGERAHKAN KEPADA KITA SEMUA.
“SETITIS SEGALANYA MUNGKIN BERUBAH”  
 Air Mizam Penawar Kencing Manis & Penyakit Kronik

 

Air Mizam merupakan satu produk dari Mizam World Resources sebuah syarikat yang ditubuhkan pada Mei 2010 beroperasi di Marang, Terengganu dan menjalankan perniagaan dengan plan pemasaran trading.
Mizam World Resources menawarkan satu produk yang unik yang mana hasil sumbernya merupakan Kombinasi Khazanah Alam Ciptaan Ilahi yang telah wujud beribu tahun dahulu untuk manfaat kita bersama. Sumber asli ini telah diguna dalam perubatan Islam sejak sekian lama. Hari ini pihak MWR telah menterjemahkan semula dalam masyarakat moden agar menjadi salah satu keperluan utama masyarakat hari ini dalam menyelesaikan permasalahan kesihatan di zaman moden ini.
Air Mizam merupakan kombinasi di antara Air Zam-zam, Mineral Kristal Putih & Amber. Elemen-elemen semulajadi ini sangat diperlukan oleh tubuh badan manusia.
Air Zam-zam mengandungi 92 “Natural” Elemen Mineral dan diketahui umum khasiatnya digabungkan pula dengan mineral kristal putih yang telah wujud semulajadi sejak jutaan tahun lalu dan merupakan sumber bersih dan bebas dari sebarang pencemaran alam.

Sabda Rasulullah S.A.W, “Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan SECUBIT GARAM, Allah akan hindarkan 330 jenis penyakit, yang paling kurang ialah gila, kusta, sakit perut dan sakit gigi. Yang bakinya diketahui oleh ALLAH sahaja.”

Saranan Nabi SAW ialah supaya memakan sedikit garam sebelum makan ini nampaknya berlawanan dengan pendapat perubatan moden yang menyatakan bahawa memakan garam berlebihan itu membahayakan kesihatan. Ini di sebabkan garam yang berada di dalam rumah kita dan sekeliling kita adalah GARAM BERKIMIA. Tetapi dengan ilmu metabolisme jasmani di zaman moden. Ini jelas mengesahkan bahawa nasihat Rasulullah SAW itu memang bijak dan tepat,sesuai dengan sains moden.
“Saya mengalami sakit kencing manis yang teruk. Badan selalu letih dan lesu serta tidak bermaya. Keadaan kesihatan saya amat merungsingkan saya kerana tidak dapat melakukan kerja-kerja rumah seperti dahulu. Setelah diperkenalkan dengan MIZAM dan hampir 2 minggu menggunakan produk ini, kesihatan bertambah baik. Allah telah mengembalikan semula kesihatan saya. Saya sangat bersyukur kerana saya dapat melakukan kerja-kerja rumah seperti biasa. Alhamdulillah, saya juga dapat mengerjakan solat saya dengan lebih sempurna.” kata Puan Mariam Binti Saad, seorang penguna Air Mizam.

Selain dari kencing manis, Air Mizam juga digunakan untuk pengidap penyakit darah tinggi, sakit buah pinggang, barah, tiroid, kanser payudara, buasir, gastrik, senggugut, sakit jantung, paru-paru, hepatitis B, kelamin lemah, keputihan, sembelit, ulser, gout, katarak mata, sakit kulit (psoriasis), kulit sensitif, migrain, strok, kebas anggota, sawan, asma, sakit otot, jerawat, gangguan makhluk halus dan pelbagai lagi.
Jika anda atau ibu dan bapa anda mengalami penyakit kencing manis atau mana-mana penyakit diatas, jangan biarkan ia berlarutan. Sila dapatkan produk Air Mizam ini dengan segera di www.mizam.my atau boleh terus hubungi kami di website tersebut.

Air Mizam merupakan sekelumit nikmat dan anugerah dari Allah untuk manfaat kepada hambaNya. Air Mizam juga berupa satu ikhtiar untuk menjadikan hidup lebih sihat dan cergas. Namun perlu diingat, setiap baik dan buruk itu datangnya dari Allah jua. Kesihatan yang baik atau sebaliknya merupakan salah satu anugerah dan ujian dari Allah untuk hambanya. Apabila sesuatu penyakit itu dapat disembuhkan sengan cara moden, maka pelbagai kaedah atau ikhtiar akan diusahakan untuk mencari kesembuhan. Apa yang terkandung di dalam Air Mizam merupakan satu jalan alternatif untuk kita berikhtiar bagi menyembuhkan sebarang penyakit dan telah digunakan dalam perubatan Islam sejak bertahun dahulu.
Dengan mengamalkan Air Mizam dengan penuh istiqomahdan disertakan dengan beberapa amalan dan petua dari ayat-ayat Al-Quran, insyaallah mudah-mudahan Allah mempercepatkan penyembuhan penyakit yang dihidapi kerana sesungguhnya Allah jualah yang maha penyembuh dan meyembuhkan segala penyakit.

Setitis Segalanya Mungkin Berubah
MIZAM WORLD RESOURCES
JALAN TELAGA BATU,
SEBERANG MARANG,
21600 MARANG, TERENGGANU.


WAKIL PENGEDAR DIKEHENDAKI SEGERA !!!
 WAKIL PENGEDAR NEGERI SEMBILAN
  
En. Amirul Hisham Bin Amsar ( Seremban ) - 017 688 9720 ( STOCKIS NEGERI SEMBILAN
PN. AMINORHANA BT AMSAR ( SEREMBAN 2 ) - 014 7121911
En. Azman ( senawang ) - 017 6523534
Tn. Hj amsar bin Hj Othman ( Jempol ) - 019 274 5926
En. Omar Bin Amsar ( Taman tasik/ Paroi ) - 019 298 8051

kawasan yg memerlukan wakil pengedar Jelebu , Port Dickson , Jempol , Rembau , Tampin , Palong , Gemas , Nilai dan seluruh N.Sembilan. jADILAH WAKIL PENGEDAR TERAWAL UNTUK PRODUK YG TERLARIS DIPASARAN.....
Harga RM 35 / Botol + RM10 Postage ( HARGA BELIAN ONLINE SHJ )
Untuk tempahan sila hubungi:
Amirul - 017 6889720



COD area seremban dan senawang.

Wakil pengedar dikehendaki segera !!!

  

Testimoni Penguna Air MiZam

Mizam mengunakan 100% Air Zam Zam diadun dengan Mineral Kristal Putih dan Amber.

Mizam telah diklasifikasiikan oleh KKM sebagai produk air bukan ubat tetapi kandungan mineral yang tinggi membantu kesihatan orang yang menggunakanya dan kami telah mendapatkan pengesahan dr UNIPEC UKM iaitu makmal yang disyorkan oleh KKM.
Dengan mengambil sedikit MINERAL dan segelas air, tubuh kita akan mencuci dengan sendirinya secara keseluruhan, sel-sel badan akan dikembalikan, semua proses kehidupan akan diharmonikan, disusun dan dikuatkan semula dan banyak penyakit moden akan lenyap dalam masa itu dan dengan itu kehidupan kita akan menjadi lebih baik dan sihat.
Untuk makluman, terdapat beberapa org customer yg mengandung telah meggunakan MIZAM. Tindakbalas yg kita dapat MIZAM tidak memberi apa-apa kesan negatif kepada pengguna tersebut. MIZAM adalah produk yg tidak mengandungi bahan kimia malah membantu meningkatkan tenaga dan juga oksigen dalam badan ibu mengandung. Sijil drpd UNIPEC jelas menunjukan bahawa produk MIZAM bebas dr bahan kimia dan racun.


Disini kami memaparkan testimoni penguna Air MiZam :



Saya mengalami batuk hampir 30 tahun, pelbagai ubat, herba, telah saya cuba, pantang ada orang kempen mesti saya beli termasuklah MIZAM pun saya beli.


Jadi setelah 3-4 hari saya guna MIZAM dengan istoqomah, satu malam saya telah muntah, banyak lendir2 & kahak yang keluar.


Alhamdulillah selepas itu batuk saya semakin reda. Terima kasih kepada Sabri & Maqmie kerana memperkenalkan MIZAM pada saya.




Tuan Haji Uzip
Pengasas Pusat Rawatan
Ikhtiar Darul Shifa' (PURIDAS)
Kuala Terengganu, Terengganu.


................................................................................................................

Setelah diperkenalkan dengan MIZAM dan hampir 2 minggu menggunakan produk ini, kesihatan bertambah baik. Allah telah mengembalikan semula kesihatan saya. Saya sangat bersyukur  kerana saya dapat melakukan kerja-kerja rumah seperti biasa. 

Alhamdulillah, saya juga dapat mengerjakan solat saya dengan lebih sempurna.

Mariam Binti Saad
520812-02-5246
..............................................................................................................................................
Saya mengalami sakit darah tinggi, batuk, lelah dan letih lesu serta tidak bermaya. Selama 2 tahun sudah pelbagai cara sudah saya cuba termasuk hospital dan klinik swasta namum keadaan kesihatan saya tetap sama dan tiada perubahan sehinggalah saya diperkenalkan dengan MIZAM. 
Selepas mengamalkan pengambilan MIZAM selama 2 minngu, saya yang sebelum ini tidak dapat berjalan dan melakukan kerja-kerja harian kembali pulih. Alhamdulillah, kini saya mampu berjalan dan kesihatan saya semakin baik.
Husin Bin Mohd Amin
No. M22 Kg Paya
Balai Besar 2300 Dungun,
Terengganu.
013-9738071
_____________________________________________________________________________________
Sebelum ini saya mengalami masalah mengantuk, selalu letih dan sakit-sakit sendi. Selepas saya mengambil MIZAM, Alhamdulillah, akhirnya rasa mengantuk, selalu letih dan sakit sendi saya hilang. Kini saya semakin sihat.
Zaleha Binti Che Muda
M23, Kg. Paya Balai Besar
23000 Dungun, Terengganu.
014-8108507
_____________________________________________________________________________________
Anak saya umur 3 bulan disahkan oleh doktor kerajaan & swasta mengalami sakit USUS dan doktor mensyorkan anak kami dilakukan pembedahan dan ditebuk bahagian perutnya supaya anak kami dapat membuang najis melalui perut ke dalam beg najis, sudah puas saya dan suami berusaha dan berikhtiar mencari pelbagai ubat.. sehingga satu hari anak saya terlalu kembung, perutnya semakin membuncit seakan-akan belon hendak pecah, lalu suami saya mengambil MIZAM dan TITISKAN ke dalam mulut anak saya seterusnya diberi susu, Alhamdulillah tidak sampai 3 MINIT anak saya kentut dan membuang najis…semenjak dari itulah kami sekeluarga meyakini MIZAM produk MUKJIZAT… 

Pn. Nor Ain Bt. Nazri
Bandar Perda, Bkt. Mertajam
013-5032346
______________________________________________________________________________________
Saya mengalami Masaalah MIGRAIN sejak sekolah rendah lagi. Migrain saya bertambah teruk seiring dengan usia saya, tahap yang paling saya derita apabila saya terpaksa melalui sakit migraine ini tujuh kali dalam masa satu hari. 
Allah.. hanya Allah saja yang tau betapa akit dan deritanya saya.. bila terlalu sakit, mata kanan saya berair bertambah lagi sakit hidung sebelah kanan keluarkan cecair, bertambah sakit lagi gigi sebelah kanan atas dan bawah serta belakang tengkuk rasa sakit..

Saya terpaksa mengambil ubat yang paling kuat di import dari UK oleh hospital specialist. Saya dinasihatkan oleh doktor agar dapat kurangkan pengambilan ubat migraine kerana ianya boleh menyebabkan saya terkena “BARAH USUS”. Tapi saya tiada pilihan lain…

Takdir Allah saya bertemu dengan sahabat lama dan memberi saya jalan alternative dengan MIZAM…dengan izin Allah dari 7 x sehari migraine saya berkurang jadi 5 x sehari. Selepas itu kepada 2 x sehari..dalam masa hamper 2 bln migraine saya bertambah kurang.

SEKARANG SUDAH 5 BULAN saya TIDAK lagi TERKENA MIGRAIN… Syukur Alhamdulillah.

En. Sabri
012-9608246
_________________________________________________________________________________________
Tiba-tiba rasa berdebar-debar di dada, berat tengkuk, rasa macam orang tekan pada waktu Maghrib atau waktu-waktu tertentu, fikiran jadi rungsing. Saya berjumpa dengan pengamal perubatan Islam dan disahkan mengalami gangguan spiritual. Selepas mencuba MIZAM dengan petua cara yang Ustaz Osman beri, Alhamdulillah membantu."

Siti Nor Bt. Syeikh Abdullah
Ponsu Seribu, Pulau Pinang.
019-4703432
__________________________________________________________________________________________
TESTIMONI PENGGUNA: Saya SAKIT TAPAK KAKI, rasa menyucuk-nyucuk sakit sampai sukar bergerak pantas. Selepas mengamalan Air Mizam 3 hari saja. MasyaAllah..kini saya boleh berjalan.

PN. MASHITAH BT HJ SALLEH



TESTIMONI PENGGUNA: Anak saya umur 3 tahun sakit ASMA KRONIK sampai masuk hospital dan kerap sedut gas. Saya berikan Air Mizam terutama bila Nampak tanda-tanda penyakit asma. Saya titis dalam susu, Alhamdulillah sudah lebih 5 bulan saya tak ke hospital lagi. 

PN. RUMAISHA BT ELIAS
SG.DUA


TESTIMONI PENGGUNA: "Sy mula guna MIZAM minggu lepas sbb nak cuba. Sy ada mengidap resdung & ada masalah bau badan. Slps 1 minggu guna MIZAM, bau badan saya dh kurang ketara. Sy juga ada sebtg gigi yg rosak & bakal dicabut tp sblm nak dicabut, selalu juga sakit gigi terutamanya bila makan makanan yg bergula. Alhamdulillah slps istighfar, selawat & niat seterusnya berkumur dgn MIZAM, sakit gigi saya tu hilang."
Ani ,
puchong




Ternyata Mizam telah membantu teman dari penyakit migraine, terima kasih kat Maq Mie kerana telah memperkenalkannya.

Wan Marsita Wan Mahmud
untuk maklumat lanjut sila hubungi:
 Air MiZam Pengedar Negeri Sembilan
Amirul - 017 6889720
mizamns@gmail.com 
 Rakan Niaga di perlukan segera !!


Kenali Air MiZam
Bahan-bahan Utama dalam Air MIZAM
1. Air Zam-zam



Dari Hadis Dan Nukilan Para Ilmuan, Terdapat 12 Manafaat Yang Mahsyur Dalam Air Zam-Zam.
Syaba'ah
-
Mengeyangkan
Murwiyah
-
Menyegarkan
Nafi'ah
-
Memberi Manafaat
Afi'yah
-
Menyihatkan
Maimunah
-
Keberkatan
Barrah
-
Memiliki Kebaikanyifa
Mahmudah
-
Kebaikan
Kafiyah
-
Mencukupkan
Mu'dzibah
-
Menghilangkan Dahaga
Syifa Saqamin
-
Menyembuhkan Penyakit
Hazmatu Jibril
-
Keluar Dari Pijakan Tumit Jibril
Maghfirah
-
Keampunan

Sabda Rasulullah S.A.W"Air ZAM-ZAM akan melaksanakan pesanan dan niat yang meminumnya" Serta "Barang siapa minum supaya kenyang, dia akan kenyang. Barang siapa minum untuk menyembuhkan penyakit, dia akan sembuh."
"Sebaik-baik air di atas muka bumi adalah Air ZAM-ZAM, ianya mengenyangkan dan menyembuh penyakit." – HR Bukhari dan Muslim





2. Mineral Kristal Putih
Sejenis mineral putih dalam bentuk kristal yang di perolehi dari perut bumi di sebuah negara timur tengah. Ia merupakan antara mineral yang paling lengkap dengan kandungan zat -zat galian serta elemen-elemen surih yang bermutu tinggi, terutama kandungan zat besi (Iron) dan tenaga (Energy) yang amat tinggi untuk keperluan tubuh badan manusia dan memberi kesan yang amat positif terhadap kesihatan.
Kandungan Dalam Mineral
100% Asli - Mengandungi 84 elemen asli yang diperlukan oleh tubuh badan manusia:



Garam MINERAL Sebagai AMALAN KESIHATAN PENGHIDUP SUNNAH 
Daripada 84 “NATURAL” elemen-elemen galian yang terdapat di dalam tubuh badan manusia, 72 dipercayai bahan paling penting  yang diperlukan oleh badan dan MINERAL ini mengandungi 72 elemen galian tersebut.

Semua galian-galian ini adalah KRISTAL MATRIK yang sempurna dan bersifat bentuk yang terakhir (caj elektrik).
Saranan Nabi SAW ialah supaya memakan sedikit garam sebelum makan ini nampaknya berlawanan dengan pendapat perubatan moden yang menyatakan bahawa memakan garam berlebihan itu membahayakan kesihatan. Ini di sebabkan garam yang berada di dalam rumah kita dan sekeliling kita adalah GARAM BERKIMIA. Tetapi dengan ilmu metabolisme jasmani di zaman moden. Ini jelas mengesahkan bahawa nasihat Rasulullah SAW itu memang bijak dan tepat,sesuai dengan sains moden.
MINERAL Galian ini mengandungi 84 elemen-elemen galian terpenting. Di antaranya KLORIDA, dan klorida dalam garam mineral ini sahajalah satu-satunya klorida yang boleh digunakan oleh badan untuk membuat ASID HIDROKLORIK iaitu bahan penting untuk PENGHADAMAN.Oleh yang demikian sedikit MINERAL diperlukan sebelum makan dapat mencukupkan asid hidroklorik dalam perut sebelum makanan yang baru masuk dalam perut.

Perlu diketahui bahawa kesan yang membahayakan akibat terlalu banyak makan garam (berkimia yang ada di rumah kita)itu adalah kerana paras SODIUM naik tinggi bukannnya paras KLORIDA. Bahkan orang yang langsung tidak mengamal pengambilan MINERAL mungkin mendapat penyakit akibat kekurangan ASID HIDROKLORIK dalam badannya. 
Sabda Rasulullah S.A.W, "Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan SECUBIT GARAM, Allah akan hindarkan 330 jenis penyakit, yang paling kurang ialah gila, kusta, sakit perut dan sakit gigi. Yang bakinya diketahui oleh ALLAH sahaja.”
Dengan mengambil sedikit MINERAL dan segelas air, tubuh kita akan mencuci dengan sendirinya secara keseluruhan,sel-sel badan akan dikembalikan, semua proses kehidupan akan diharmonikan , disusun dan dikuatkan semula dan banyak penyakit moden akan lenyap dalam masa itu dan dengan itu kehidupan kita akan menjadi lebih baik dan sihat.

3. Amber
AMBER. Getah pokok kayu bahtera nabi nuh merupakan ANTIOKSIDAN, selain itu ia juga berfungsi sebagai PENYINGKIR TOKSIN DAN RACUN dalam badan manusia termasuklah Pewarna Tiruan, Perasa Tiruan dan Pengawet Tiruan yang mana digunakan secara Berleluasa Dalam makanan MODEN hari iniAMBER memainkan peranan dengan menyerap segala toksin dan racun dalam badan manusia terutama dalam usus serta sistem pencernaan makanan dan disingkirkan melalui sistem perkumuhan dan juga liang peluh.
Secara tidak langsung apabila AMBER menyingkirkan Toksin dan Racun dalam badan, ini akan membolehkan badan menyerap segala zat dan mineral yang terkandung dalam air zamzam dan juga mineral asli dalam produk MIZAM dengan lebih cepat dan menyeluruh.  Ini membolehkan tubuh mendapat kesan yang baik, lebih sihat, cerdas dan cergas



Tatacara Pengunaan Air MIZAM..
Hanya titiskan di dalam air minuman
Amalkan secara beristiqomah
Bertawakal kepada Allah S.W.T
Insyallah dipulihkan segala penyakit
Kanak-kanak
6 tahun ke bawah
1 titis sehari
12 tahun ke bawah
2 titis sehari
*Dimulakan dengan membaca Bismillah dan selawat ke atas Nabi.

Dewasa
Titiskan Mizam ke dalam air sebanyak 5 titis sekali sehari.
Di mulakan dengan membaca: